Recall procedure

Kwaliteit en veiligheid van onze producten is vanzelfsprekend cruciaal. In het geval van een productterugroepactie (recall) volgen wij een strikt protocol om de impact op klanten te minimaliseren en een snelle, veilige oplossing te bieden.

 

  1. Identificatie van een probleem

Een productrecall kan noodzakelijk zijn wanneer een product:

  • Niet voldoet aan kwaliteits- of veiligheidsnormen
  • Een fabricagefout bevat
  • Een potentieel gezondheids- of veiligheidsrisico vormt

Zodra wij op de hoogte zijn van een mogelijk probleem (via leveranciers, klanten of interne controles), starten wij onmiddellijk een onderzoek.

 

  1. Communicatie met klanten

Als uit onderzoek blijkt dat een recall nodig is, communiceren wij z.s.m. via:

  • E-mail naar alle getroffen klanten
  • Website en sociale media voor een algemene bekendmaking indien nodig
  • Persbericht indien nodig

De communicatie bevat:

  • Een duidelijke omschrijving van het probleem
  • Instructies voor klanten (zoals het retourneren of veilig verwijderen van het product)
  • Contactgegevens voor verdere vragen

 

  1. Retour- en compensatieproces

Afhankelijk van de situatie bieden wij:

  • Een volledige terugbetaling
  • Een vervangend product
  • Een alternatieve oplossing in overleg

Klanten ontvangen instructies over hoe ze het product veilig kunnen retourneren of weggooien. De verzendkosten voor retourzendingen worden door ons vergoed.

 

  1. Contact en ondersteuning

Klanten kunnen bij vragen contact opnemen met onze klantenservice:

 

Wij danken u voor uw medewerking en begrip. Uw veiligheid en tevredenheid staan bij ons voorop!